R-CON2 Automata ablakemelő és komfort modul
Működési leírás:
A készülék rendelkezik automata ablakemelő funkcióval és egyben ellátja az ablakemelő
gombok komfort kezelését.
Automata ablakemelő funkció:
A riasztó bekapcsolásakor a modul felhúzza az ablakokat. Kétszer próbálkozik az ablakok
felhúzásával. Ez csökkenti a lehúzva maradt ablakok esélyét és az elektromos tetőablakok is
bezárhatók. Jumper-rel beállítható, hogy az ablakokat egyszerre vagy egymás után húzza fel. Ha
egymás után húzza fel az ablakokat, akkor a bal oldalival kezdi.
A riasztó bekapcsolása után 1mp-cel kezdi meg az ablakok felhúzását, hogy a központi zárral ne
egyszerre induljon, így kevésbé terheli az akkumulátort. A riasztó jelére csak akkor indul el az
ablakok felhúzása, ha a gyújtáskapcsoló kikapcsolt állapotban van. Ahogy a riasztó jel hatására
elindult az ablakok automata felhúzása, a gombok működése letiltódik.
Komfort funkció:
A készülék két üzemmódban működhet, melyek közül egy jumper segítségével lehet választani.
1. Időzítéses mód (Opel-féle)
Az ablakemelő gombok rövid nyomva tartása után átvált automata üzemmódba, és az ablak
teljes felhúzásához vagy leengedéséhez nem kell tovább nyomni a gombot.
2. Érintéses mód (Audi-féle)
Az ablakemelő gombok pillanatnyi megnyomása azonnal elindítja az automata felhúzást vagy
leengedést. Viszont a gomb nyomva tartásának hatására, rövid idő után visszavált manuális módba, vagyis a gomb felengedésekor megáll az ablak.
A készülék kikapcsolja az ablakemelő működtetését ha fel- vagy leért az ablak.
Automata mozgatás esetén bármely irányú gomb megnyomása leállítja az ablakok mozgását. A beragadt gombokat
figyelmen kívül hagyja. A gombok a gyújtás levétele után is működnek, egészen az autó bezárásáig
(riasztó bemenet aktiválása).
Szellőztető funkció:
A vezető oldali ablak felfelé irányú gombjának egymás után háromszori gyors megnyomása aktiválja a szellőztető módot.
Ekkor az autó bezárásakor nem húzódnak fel az ablakok, hanem az előzőleg beállított helyzetben maradnak. A gombok
működése bezáráskor ebben az esetben is letiltódik. Az ablakok helyzete a funkció aktiválása előtt és után egyaránt
beállítható. Bezárás után a modul automatikusan visszavált normál módba. Következő bezárás előtt újra aktiválni kell
a szellőztető módot, ha szükséges. Onnan lehet tudni, hogy a modul átváltott ebbe a módba (akkor volt elég gyors a
három gombnyomás), ha a harmadik gombnyomásra már nem mozdítja az ablakot.
Ez a funkció pl. akkor hasznos, ha egy kutyát kényszerülünk bennhagyni az autóban. Így kap elegendő levegőt a kutya
és nem tud kiszökni ha véletlenül rálép az ablakgombokra, mert azok le vannak tiltva; Esetleg a hőség miatt egyszerűen
szeretnénk résnyire leengedve hagyni az ablakot a riasztó bekapcsolása mellett.
Műszaki leírás:
A modul a motor vezetékein alap állapotban testet tart. Az ablak mozgatásához az iránynak
megfelelően a motor egyik vezetékére +12V-ot kapcsol.
A modul WLM02B kódú előző változata a motor vezetékein alap állapotban +12V-ot tart és az
ablak mozgatásához az iránynak megfelelően a motor egyik vezetékére testet kapcsol.
A WLM02B és a WLM02C kódú változatok egymással felcserélhetőek, a bekötésük azonos és az
ablakok fel-le iránya sem cserélődik fel.
A készülék úgy érzékeli az ablak végállásait, hogy a figyeli a motor áramfelvételét.
Ha a motor fogyasztása a potenciométerrel beállított áramérték fölé emelkedik, akkor a kikapcsolja a motort.
Az áramkorlátot ne állítsa túl nagyra, mert akkor csak az időzítés kapcsolja
ki a motorokat, így azok a felesleges terhelés miatt, idő előtt meghibásodhatnak!!!
Ha valami miatt a motor árama a végállásban nem emelkedne a beállított érték fölé
(pl. meghibásodott kábelkötés nagy átmeneti ellenállása miatt), egy biztonsági időzítés 12mp múlva kikapcsolja
a motort. A készülék így működik akkor is, ha a riasztó indította el az ablakok felhúzását, vagy gombbal indítottak
automata fel- vagy lehúzást. Az utóbbi esetben a készülék nem próbálkozik kétszer.
A készülék kezeli a beragadt gombokat. A 20mp-nél tovább nyomva maradt (vagy nyomva tartott) gombot figyelmen kívül
hagyja, amíg magától fel nem engedett (vagy fel nem engedik), továbbá tehermentesíti az ablakemelő gombokat, mivel
csak a vezérlőáram folyik rajtuk keresztül.
Készülék konfigurálása jumper-ekkel:
A jumper-ek a készülékházon belül vannak elhelyezve (lásd a bekötési rajzot). A műanyag
ház nincs összecsavarozva vagy összeragasztva, egyszerűen szétpattintható, majd a jumper-ek beállítása után
összepattintható.
Jp1:
Bal oldali - JP1 felirat felőli - két tüske összezárva (negatív vezérlés):
a gombok bemenetei alap helyzetben +12V-on vannak, testre húzásuk indítja az ablakokat.
Jobb oldali két tüske összezárva (pozitív vezérlés):
a gombok bemenetei alap helyzetben testen vannak, +12V-ra emelésük indítja az ablakokat.
Jp2:
Nyitott állapot: a gombok időzítéses (Opel-féle) módon működnek.
Zárt állapot: a gombok érintéses (Audi-féle) módon működnek.
Jp3:
Nyitott állapot: az autó bezárásakor az ablakokat egyszerre húzza fel.
Zárt állapot: az autó bezárásakor az ablakokat egymás után húzza fel.
A felhúzás a bal oldali ablakkal kezdődik.
Műszaki adatok:
Tápfeszültség: |
10-15V |
Alap áramfelvétel: |
<5mA (tipikusan 2,5mA) |
Szükséges vezérlőáram a bemeneteken: |
<5mA |
Áramkorlát: |
3-15A között állítható |
Időkorlát: |
12mp |
Mozgatható ablakok száma: |
2 |
Letöltés:
|